Vlasti.BG Logo
Властта на думите по-силна от думите на властта

Звезден рожденик

Ледената кралица на френското кино Катрин Деньов на 75 (ГАЛЕРИЯ)

10:16 | 22 окт. 2018 | Видяна 179 | Галерия
На снимката: Катрин Деньов на 75
Катрин Деньов на 75 -1540193080.jpgКатрин Деньов на 75 -1540193225.jpgКатрин Деньов на 75 -1540193177.jpgКатрин Деньов на 75 -1540193160.jpgКатрин Деньов на 75 -1540193140.jpgКатрин Деньов на 75 -1540193124.jpgКатрин Деньов на 75 -1540193102.jpg

Тя често е описвана като „ледената кралица на френското кино” и много хора намират красотата й за студена. Кариерата на голямата актриса Катрин Деньов е запленяваща. Филмите, с които я помним са най-вече „Дневна красавица“ (1967) на Луис Бунюел, „Отвращение“ (1965) на Роман Полански, "Последното метро“ (1980) на Франсоа Трюфо.

Днес Катрин навършва 75 години. Остарява елегантно, красиво и с достойнство и предизвиква възхищение заради това. 

 

Началото

Родена на 22 октомври 1943г. в Париж, Франция. Трета от четирите дъщери на семейство актьори - Морис Дорлеак и Рьоне Деньов, чиято майчина фамилия приема. Дебютира едва 14-годишна в киното през 1957г. и продължава с малки участия, докато Роже Вадим й поверява главна роля в "Грехът и добродетелта" /1963/. Успехът идва с мюзикъла " Шербургските чадъри" /1964/ като романтична девойка, влюбена в млад войник, но обречена на нещастен брак с друг мъж. Режисьор е талантливият Жак Деми, който веднага ангажира Деньов и за следващия си проект "Госпожиците от Рошфор" /1967/. Междувременно Деньов снима с Роман Полански "Отвращение" /1965/ и продължава в забележителната си роля на богата съпруга с таен живот на проститутка в шедьовъра на Луис Бунюел"Красавицата на деня" /1967/ , с който я свързва и следващият му филм "Тристана" /1970/. Апотеоз на нейната фатална женственост създава Франсоа Трюфо в "Сирената на Мисисипи" /1969/. През 70-те години Катрин Деньов не открива подходящи изяви за своето амплоа до "Последното метро" /1980/ на Франсоа Трюфо. Първа номинация "Оскар" за най-добра актриса й носи епичната драма "Индокитай" /1992/. Запленена от "Порейки вълните" /1996/ на режисьора Ларс Фон Триер, Деньов му изпраща лично писмо с молба за роля в някой от филмите му. Резултатът е участието й в "Танцьорка в мрака" /2000/.Независимо от сценичния си артистизъм, Деньов отказва изяви в театъра и аристократично се нарежда сред "Гранд дамите" на френското кино със Симон Синьоре, Жана Моро, Изабел Юпер и Жюлиет Бинош.

 

ЗАД КАДЪР:

- 38-ма в класацията на сп. "Импайър" за 100-те секс звезди във филмовата история; - 89-та в Листата за "100-те филмови звезди на всички времена" на сп. "Импайър"; - 59-та в класацията на сп. "Премиер" за "100-те най-велики роли на всички времена" с образа на Севрин Серизи в "Красавицата на деня" /1967, реж. Луис Бунюел/;

- пет филма в дует с Марчело Мастрояни: "101 нощи в кино Симон" /1995/, "Лиза" /1972/, "Не докосвай бялата жена" /1974/, "Това се случва само на другите" /1971/, "Най-важното събитие откакто човек стъпи на луната" /1973/ ;

- в петото издание на "1001 филма, които трябва да видите, преди да умрете", редактирано от Стивън Шнайдър, Деньов заедно с Марша Мей е представена с най-много филми - седем: "Шербургските чадъри" /1964/, "Отвращение" /1965/ .

 

Но много по-интересна е самата Деньов.

Не просто ролите й. Едва на 19 години тя се влюбва в режисьора Роже Вадим и му ражда син, който днес е на 52 години и също е поел по актьорския път. Единственият брак, който Катрин някога сключва, е с прочутия фотограф Дейвид Бейли. Но и тази връзка се разпада. Започва отношения с колегата си Марчело Мастрояни, от когото има дъщеря, Киара, през 1972. Но това е общодостъпна и всеизвестна информация. Днес единствените лични подробности и факти, които знаем за красивата актриса са, че има апартамент в Париж, вила в Нормандия и е горда баба на 5 внучета.

В интервю за Daily Mail, от 2012-та, точно когато излиза мюзикълът "Възлюбените", в който актрисата играе с дъщеря си, Деньов говори откровено за старостта, за проклятието на красотата и за най-вълнуващото десетилетие от живота на една жена. Великолепни думи и някои болезнени истини.

„Днес гледах една реклама на Chanel №5, която заснех в 30-те си години.
 Попаднах на нея, защото е станала хит в YouTube. Мисля, че знам защо има такъв интерес към толкова стара реклама и защо все още се намира за адски секси. Защото е толкова различна от сегашните. Аз съм просто в една черна рокля, която разкрива не повече от едно коляно, и то в чорапогащник. Говоря за своя възлюбен и за малките неща, които той прави. Рекламата е секси заради това, което казвам, а не заради това, което показвам. Вие не виждате нищо от мен. Аз ви давам само да чуете. А сега нещата стоят по друг начин – показваш всичко, не казваш нищо.

„Вече се сблъсквам с папараци само на публични мероприятия и фестивали. Не ме преследват както преди. Но постоянно трябва да се справям с хората, които ме разпознават по парижките улици. Винаги молят за снимка с мен. Обикновено отказвам.”

„Малко се притеснявам от факта, че ще играя в един филм със собствената си дъщеря. Вярно, играя нейна майка, но нашите отношения са коренно различни от тези, които трябва да покажем там. Все пак, по време на репетициите почувствах героинята си и се слях с нея. Това е добър знак. Няма да говоря за ролята на дъщеря ми, защото ще издам много от филма. Само ще кажа, че е фантастична. Когато четох сценария знаех, че ролята си я бива. Но когато видях Киара да играе – наистина ролята й стигна до мен и ме развълнува".

„Много съм близка с дъщеря си. Повечето хора не се разбират с децата си, а аз съм толкова щастлива и благодарна, че съм в прекрасни отношения с Киара. Да работя с нея е чудесно!”

„Пеенето е един разкошен начин да се интерпретира нещо. Винаги съм обичала музикалните филми и това да пея в ролята си. Да пееш е като да говориш чрез душата си. Не се затруднявам в това, защото и преди съм участвала в мюзикъли”.

„Отказах цигарите преди няколко месеца. Сега пуша само електронни. Те вършат работа, когато си решил да спреш, но има нещо изключително задоволително в изпушването на една истинска цигара, което не може да бъде заместено.”

„Не бих искала да бъда млада актриса в наши дни. Те нямат никаква индивидуалност. Изглеждат еднакво – като кукли Барби.”

„Това как остарява една жена зависи страшно много от гена, който носи.Майка ми има прекрасна структура и явно съм откраднала това от нея, защото нямам проблеми с килограмите. Майка ми беше също така и тази, която ми даде най-ценните съвети за красота – да се пазя от слънцето и да пия много вода. А дали имам пластични операции? Този въпрос е твърде личен. Нямам коментар относно пластичните операции."

„Майка ми навърши 100 тази година. Живее в Париж, независима от никого. Домът й е близо до моя. Невероятна е! Все още играе бридж… и все още печели. Дълголетието е характерно за моето семейство, но не бих казала за себе си, че ще доживея 100. Майка ми е водела съвсем различен начин на живот. Без вредни навици, без цигари. Е, не мога да се похваля с това.”

„Феминистка съм. Но от опит, не по избор. Множество житейски ситуации ме направиха такава.”

„Най-щастливото десетилетие от живота ми беше между 40 и 50-годишна възраст. На 40 беше моята повратна точка в кариерата ми. Тогава започнах да взимам роли, в които не бях просто прелъстителката. Това бяха роли, с които идваха и отговорности. В "Последното метро" прегърнах тази отговорност. Там ставаше дума за окупацията на Париж по време на Втората световна война. Беше изключително важно.”

„Близка съм с цялото си семейство.
 Освен със сина ми и дъщеря ми, и с племенниците ми, с внуците ми. Семейството и приятелите трябва да са на първо място, но понякога забравяме това покрай работата.”

„Дали обичам дрехи? “Обичам” е твърде силна дума. Харесвам дрехите. Когато си актриса, свикваш с това да имаш облекло за всяко събитие и премиера. Работех с Ив Сен Лоран много дълго време. Бях му приятелка, но не и муза. Срещнах го през 1966 покрай филма "Дневна красавица". Тогава си беше голяма работа да носиш Yves Saint Laurent. Но иначе бих казала, че адмирирам Prada.


„Не е вярно, че Роже Вадим, който е луд по блондинки, ме е накарал да се изруся, когато имахме връзка. Решението беше изцяло мое. Взе, че ми хареса. След това се е случвало да играя роли, в които трябва да съм брюнетка. Но винаги съм се харесвала повече руса. Все още е така.”

„Имам много обувки. Винаги съм се увличала по тях. Когато си избереш рокля, винаги ти трябват подходящите обувки, за да бъде завършено всичко. Токът, височината, формата, цветът – всичко има значение. Manolo Blahnik са моята слабост. В живота обувките не са важни, но в облеклото – определено да!”

„Питате дали съм суетна. Не съм обсебена от вида си. Но аз съм актриса. Това е визуално изкуство, характерна среда. Трябва да изглеждаш както трябва.”

„Когато бях млада, намирах красотата за проклятие. Не можех да живея спокойно, не издържах на цялото внимание. Сега вече мога да дишам.”

„Смятам, че английските актриси се справят по-добре в поддържането на дадена роля. По-ексцентрични са. Харесвам Кери Мълиган. Дори на Червения килим тя е себе си. Много ми допада и Наоми Уотс.”

„Никога не бих могла да съм модел, както в днешно време се очаква от всяка актриса. Никога не съм била достатъчно слаба за модел. Обичам храната. Гледам да съм внимателна, но не си мислете, че стоя и броя калории или пък тренирам здраво.”

„Имам две деца, много връзки зад гърба си, но само един съпруг – Дейвид Бейли. Наскоро го видях. Все още ме кара да се смея. Винаги ще го прави.”

„Харесвам мъже с ведър дух. Знам, че на един мъж приляга да е сериозен, но в личния си живот трябва да е жив, позитивен, радостен.”

„Внуците ми са огромна, ценна част от живота ми. Имам пет. Никой не ме нарича „бабо”. Наричат ме с кратко, много сладко име, което няма да издам.”

„Нямам страх от старостта. Аз все още работя, все още съм активна. Но съм някак по-уравновесена. Когато си млад, си по-напрегнат, притесняваш се за всичко. С времето нещата се нареждат.

 

vlasti.bg


Коментари

Остарява елегантно, красиво и с достойнство и предизвиква възхищение заради това

Още новини от категорията